Payroll

Verschil Mijn rapporten en Rapportenbibliotheek

Verschil Mijn rapporten en Rapportenbibliotheek

Vorige topic Volgende topic  

Verschil Mijn rapporten en Rapportenbibliotheek

Vorige topic Volgende topic JavaScript is required for the print function  

Wat is het verschil tussen Mijn rapporten en Rapportenbibliotheek?

In Mijn rapporten en in Rapportenbibliotheek kun je een nieuw rapport aanmaken, een bestaand rapport bewerken en rapporten uitvoeren.
Toch zijn er belangrijke verschillen tussen beide toepassingen.


Mijn rapporten

Rapportenbibliotheek

Algemeen

In Mijn rapporten ga je aan de slag met rapporten die je toegevoegd of aangekocht hebt in de Rapportenbibliotheek.

De Rapportenbibliotheek is de centrale plaats waar je ALLE rapporten vindt. Je kunt rapporten toevoegen aan Mijn rapporten door gebruik te maken van de knop Toevoegen of Kopen. Rapporten die je niet moet kopen, kun je hier ook uitvoeren. Je kunt ook rapporten weghalen uit Mijn rapporten.



Standaard versie

Uitgebreide versie
(Raadpleeg jouw payrollconsulent als je gebruik wenst te maken van deze versie.)

Een nieuw rapport maken

Je kunt enkel een nieuw rapport maken door een bestaand rapport uit hetzelfde dossier te bewerken.
Het bestaande rapport kun je maar beperkt bewerken.

Zie ook : Hoe kun je een rapport bewerken?

Je kunt enkel een nieuw rapport maken door een bestaand rapport toe te voegen aan Mijn rapporten. Het nieuwe rapport kun/moet je in Mijn rapporten bewerken.

 

Als je een nieuw rapport maakt, kun je

een volledig nieuw rapport maken of

vertrekken van een bestaand rapport uit hetzelfde dossier.

Zie ook: Een nieuw rapport maken.

Een bestaand rapport bewerken

Als je een bestaand rapport bewerkt, kun je

rubrieken verwijderen

geen nieuwe rubrieken toevoegen

beperkte wijzigingen aan de layout definiëren
Voorbeeld: sortering, periode, berekeningsdata, ....

geen groeperingen, totalen of subtotalen maken.

Je kunt onbeperkt bestaande rapporten toevoegen aan Mijn rapporten om ze daar te bewerken.

 

Als je een bestaand rapport bewerkt, kun je

rubrieken verwijderen

nieuwe rubrieken toevoegen

de layout volledig wijzigen
Voorbeeld: sortering, groepering, subtotalen en totalen, berekeningsdata, ...

de omschrijving van de kolomhoofding wijzigen.

Rubrieken

Je kunt zelf geen rubrieken aanmaken.

Je kunt zelf geen rubrieken aanmaken.

Je kunt zelf rubrieken definiëren.

De term 'rubriek' wordt overkoepelend gebruikt voor:

een rubriek (veld),

een telwerk,

een selectie of

een bewerking.

Wens je meer informatie?

Zie ook: Mijn rapporten.

Zie ook: Rapportenbibliotheek.

Was deze informatie nuttig? ja | neen