Als je een bestand voor Import tijdregistratie oplaadt, is het opladen van het bestand gelukt of niet gelukt.
Als het opladen van het bestand gelukt is, krijg je een nieuw scherm met twee tabbladen: •de inhoud van het bestand per contract •een lijst met meldingen.
Inhoud bestand per contractDe contracten van het importbestand worden gesorteerd weergegeven: 1.Contracten met fouten worden bovenaan weergegeven. Zij kunnen niet doorgestuurd worden en worden met een rode achtergrond aangeduid. 2.Contracten die verwerkt kunnen worden, zijn reeds aangevinkt. Je hoeft niet alle contracten van het bestand in één keer te verwerken. 3.Contracten die reeds verwerkt zijn, worden onderaan in de lijst weergegeven. Zij worden gemarkeerd met een groen vinkje. Zij kunnen niet uitgevinkt worden.
Opmerking: Als een bestand foutieve en juiste records bevat, kan het bestand gedeeltelijk verwerkt worden voor de juiste records. De foutieve records moeten verbeterd worden en kunnen opnieuw opgeladen worden met een nieuw bestand of zij kunnen rechtstreeks ingebracht worden in de maandkalender in Payroll. Het bestand Import tijdsregistratie kan correcties bevatten tot maximaal drie maanden in het verleden.
MeldingenAls het bestand geen fouten bevat, is het tabblad Meldingen leeg. Als het bestand wel fouten bevat, wordt in het tabblad Meldingen alle records weergegeven van de contracten die in fout staan. De records worden opgehaald uit het importbestand. Records die in fout staan zijn rood gemarkeerd. Opmerking: Code P = Prestaties. Code C = Cumul (dit zijn extra bedragen en uren). |
Opladen bestand is niet gelukt.
Als het opladen van het bestand niet gelukt is, kan het niet verder verwerkt worden. 1.Je kunt het bestand terugvinden bij Actieve bestanden - Onafgewerkte contracten. 2.Klik op de knop met rode tekst Fouten bekijken. 3.Klik op OK of Opslaan als .... . 4.Klik op Annuleren om het bestand te verplaatsen naar de Historiek. Opmerking: Als de knop Verwerken zichtbaar is, is het opladen van het bestand gelukt. |