In Audit kun je rapportering opvragen met betrekking tot de historische wijziging van Vaste gegevens en de Kalender. Deze gegevens kun je gebruiken in het kader van een audit, maar ze kunnen ook voor andere (controle)doeleinden gebruikt worden.
Voorbeeld: In het auditrapport kun je opvragen welke gebruiker er in de maand augustus wijzigingen aanbracht aan de adresgegevens van een bepaalde werknemer of welke gebruiker er de maandkalender van een bepaalde groep van werknemers invulde.
Een proefabonnement op het auditrapport nemen
Indien je nog geen abonnement op het auditrapport hebt, kun je eenmalig voor 3 maanden een gratis proefabonnement nemen. |
Een abonnement op het auditrapport nemen
Het auditrapport kan enkel gebruikt worden wanneer je hier een abonnement op hebt. Het abonnement is jaarlijks te hernieuwen en kun je aankopen via Rapportering - Audit op de groene Kopen-knop te drukken. Je krijgt een overzicht van de dossiers waarvoor het aangekochte abonnement zal gelden. Zie ook: Hoe kan ik een rapport kopen? |
Wanneer het abonnement actief is, vind je via Rapportering - Audit rechts bovenaan de knop Nieuwe Audit. Door op deze knop te klikken, kun je een auditrapport aanvragen. Wanneer je op de knop Nieuwe Audit klikt, opent er een scherm waarin je kunt aangeven wat voor soort rapport je wenst. Er bestaan 2 verschillende types auditrapport: •Vaste gegevens: het auditrapport Vaste gegevens omvat wijzigingen aan persoonsgegevens, contractgegevens en voordelen vastgelegd per contract. •Kalender: het auditrapport Kalender omvat wijzigingen aan kalendergegevens, voordelen vastgelegd per maand, gegevens m.b.t. beëindigingsvergoedingen en gegevens over vakantiegeldafrekening. Klik op Volgende om het bereik van het rapport te bepalen. Op het tabblad Eigenschappen kun je het bereik van het rapport bepalen: ▪Werknemers: je kunt aanduiden dat enkel wijzigingen aangebracht aan de gegevens van bepaalde werknemers in het rapport opgenomen moeten worden. ▪Periode: oWijzigingen uitgevoerd tussen bepaalt of wijzigingen die op een bepaald moment aangebracht werden, opgenomen moeten worden in het rapport. oWijzigingen uitgevoerd op maanden tussen bepaalt of je wijzigingen uitgevoerd op een bepaalde loonperiode meeneemt in het rapport. Voorbeeld: Wil je wijzigingen die in september 2014 werden aangebracht op loonperiode augustus raadplegen, dan vink je Wijzigingen uitgevoerd tussen aan en vul je 01/09/2014 en 30/09/2014 in. Je vinkt vervolgens ook Wijzigingen uitgevoerd op maanden tussen aan en selecteert daar 01/08/2014 en 31/08/2014. Heb je bijvoorbeeld op 8 september voor een werknemer 20 augustus van gewerkt naar vakantie omgeboekt, dan zal deze wijziging in het rapport opgenomen zijn. ▪Contactpersoon: hier bepaal je of je enkel wijzigingen aangebracht door één bepaald Contactpersoon wenst op te vragen. ▪Output bepaalt in welk formaat (Excel, pdf of csv-bestand) het rapport gegenereerd wordt. Wanneer je klaar bent met het maken van de selectie, klik je opnieuw op Volgende. Je krijgt een overzicht van de gekozen selectiecritaria. Klik op Bevestigen om het auditrapport aan te maken. Let op! In tegenstelling tot andere rapportering, bevat een auditrapport enkel gegevens die opgeslagen werden tot en met de werkdag vóór het uitvoeren van de audit. Vraag je dus, bijvoorbeeld, een auditrapport op voor alle wijzigingen aangebracht aan de vaste gegevens van een bepaalde werknemer en heb je diezelfde dag diens brutoloon nog aangepast, dan zal deze wijziging niet in het auditrapport voorkomen. |
Het auditrapport geeft een chronologisch overzicht van de gewijzigde gegevens. In het auditrapport Vaste gegevens wordt elke wijziging aan een bepaalde rubriek op een afzonderlijke regel weergegeven. Een actie zoals het uit dienst plaatsen van een werknemer zal dus voorgesteld zijn als een aantal aparte wijzigingen aan vaste gegevens zoals de datum uit dienst, de ontslagwijze, etc. Wijzigingen horen bij elkaar wanneer het tijdstip van wijziging (eerste kolom) en de gebruiker (tweede kolom) exact overeenkomen. |