Inspiratie voor uw personeelszaken

Een antwoord op 15 essentiële vragen voor kmo's

Wat komt er kijken bij een aanwerving? Hoe kunt u uw personeelskosten drukken? En kunt u in deze tijden uw werknemers nog belonen? Zowat elke kmo kampt met deze en andere prangende vragen. Daarom bundelde SD Worx 15 veelvoorkomende antwoorden in een overzichtelijke gratis gids.

Laat u inspireren en pak HR-uitdagingen voortaan nog efficiënter aan: download nu uw gratis exemplaar.

 

In de gids leest u antwoorden op deze vragen: 

  • Wat kan ik doen om mijn personeelskosten te verlagen?

  • Welke afspraken rond thuiswerk zet ik op papier?

  • Ik wil een medewerker aanwerven, waar houd ik best rekening mee?

  • Hoe volg ik eenvoudig afwezigheden op?

  • Ik wil mijn medewerkers belonen. Kan dat nog?

  • Hoe breng ik structuur in onze groeiende onderneming?

  • Hoe breng ik mijn personeelskosten in kaart?

  • Ik moet een medewerker ontslaan, hoe pak ik dat aan?

  • Hoe blijf ik op de hoogte van relevante juridische wijzigingen?

  • Welke ondersteuning biedt SD Worx aan mijn boekhouder?

  • Kan ik mijn medewerkers zelf hun extralegale voordelen laten kiezen?

  • Hoe maak ik tijd vrij voor mijn kernactiviteiten?

  • Veranderen van sociaal secretariaat, wat brengt dat met zich mee?

  • Hoe kan ik ons personeelsbeleid cijfermatig evalueren?

  • Werken in het buitenland of met buitenlanders, hoe begin ik daaraan?


Loonkost verlagen? Lees het verhaal van Vileda in de KMO-gids

Christian Claessens van Vileda: “We hebben interessante fiscale oplossingen ingevoerd die onze loonkosten verder naar beneden halen. Ik denk daarbij aan de cao 90 – het systeem van niet-recurrente resultaatgebonden voordelen – en aan de aandelenopties voor werknemers.

quote Christian


 Naast praktijkvoorbeelden leest u in de KMO-gids ook tips & tricks voor uw personeelszaken. Download nu uw gratis exemplaar.





 

Download hier uw gids
 
Voornaam
 
 Gelieve uw voornaam in te vullen.
Naam
 
 Gelieve uw naam in te vullen.
E-mail
 
 Gelieve uw e-mail adres in te vullen.