In een geglobaliseerde en steeds competitievere marktomgeving moeten organisaties meer doen met minder, efficiëntie verhogen en kosten verlagen. Hoe stuwt u uw organisatie en uw medewerkers vooruit?
Neem uw organisatie. Biedt u een passende verloning? Goede werkomstandigheden, jobzekerheid en een uitstekende sociale omgeving? Dan zijn uw “satisfaction basics” in orde en kunt u erop rekenen dat 80% van uw medewerkerspopulatie op zijn minst tevreden is. Let wel: tevredenheid is onmisbaar in uw organisatie, maar garandeert nog geen sterke businessresultaten. Er is méér nodig.
Hoe motiveert u uw medewerkers om het beste – en meer – van zichzelf te geven? Hoe benut en behoudt u het talent in uw organisatie? En hoe schaart u uw medewerkers achter de visie en doelstellingen van uw organisatie? Het antwoord: “employee engagement”. Om echt succesvol te zijn, heeft uw organisatie nood aan betrokken medewerkers.
Geëngageerde medewerkers vallen meteen op. Ze stralen passie en energie uit en zijn trots op hun werk. Ze zijn uiterst gedreven om klanten optimaal te servicen en doen uw organisatie groeien. Daarnaast zijn geëngageerde medewerkers een voorbeeld voor hun collega's: ze nemen initiatief, doen spontaan extra inspanningen en verhogen betrokkenheid.
Uit onderzoek leren we dat in de gemiddelde organisatie 22% van de medewerkers eerder ontevreden is, 61% tevreden en 17% geëngageerd. Als u dat aantal geëngageerde medewerkers opdrijft, …
Hoe doet u dat, employee engagement verhogen? Er zijn een aantal elementen die verder gaan dan medewerkers tevreden te stellen. Deze “drivers” verhogen het engagement.
Employee engagement maakt u organisatie winstgevender, sterker en duurzamer. Maar dat is niet alles: uw organisatie wordt bovendien een “great place to work”.