Glijdende uurroosters uit de grijze zone
Sinds 1 februari 2017 bestaat een wettelijke regeling waardoor werknemers kunnen werken met glijdende uurroosters.
Maar een onderneming kan ook een glijdend uurrooster dat zij al hanteerde voor 1 februari 2017 verder toepassen.
Onder bepaalde voorwaarden
Enkel onder bepaalde voorwaarden kan een onderneming een bestaand glijdend uurrooster behouden.
Eén van deze voorwaarden is dat de regeling moet opgenomen worden:
- in een cao, neergelegd ter registratie bij de FOD WASO of
- in het arbeidsreglement.
Tijdig actie ondernemen
De opname in een cao of het arbeidsreglement noemt de wetgever "formaliseren". En dat moet gebeuren vóór 30 juni 2017.
Onze consultants begeleiden u bij:
- de beoordeling of uw bestaand glijdend uurrooster voldoet aan de voorwaarden,
- de wijziging van het arbeidsreglement,
- de opmaak van een cao.
Neem contact op met hen via legalconsulting@sdworx.com of kmoconsultancy-legal@sdworx.com.